Counter-Strike: Source

Na tej stronie znajdziesz następujące informacje:

  1. Mani Admin Plugin
  2. SourceMod
  3. Jak zaktualizować serwer?

1. Mani Admin Plugin (top)

Jak dodać admina?

Posiadacze Steama powinni używać sposobu dodawania admina na SteamID. Najlepiej skorzystać w tym celu ze specjalnego kreatora. Do pobrania stąd:

http://hosted.filefront.com/HotSauceKleos/

Należy pobrać plik o nazwie ClientsCreatorToolv2.1.zip

Po uruchomieniu programu powinien on sam ustalić nasz SteamID. Wystarczy teraz wpisać swój nick i wcisnąć enter. W miejscu, w którym rozpakowaliśmy program pojawi się nowy plik o nazwie clients.txt

Plik należy wgrać na FTP serwera do katalogu /cstrike/cfg/mani_admin_plugin/

Dokumentację Mani Admin Pluginu ze zbiorem wszystkich komend znajdziecie na dwóch poniższych stronach.

http://www.mani-admin-plugin.com/mani_admin_plugin/documentation/index.php (ENG)
http://hlds.pl/Mani_Admin_Plugin (POL)

Dodajemy admina z rcona

Prostym sposobem na dodanie admina jest wpisanie trzech komend z rcona.

Po wejściu na serwer i zalogowaniu się na rcona wpisujemy w konsoli kolejno:

status

Stąd kopiujemy (zaznaczamy i wciskamy CTRL+V) swój SteamID, który będzie nam potrzeby dalej. Następnie wykonujemy kolejno następujące polecenia z poziomu konsoli rcona:

rcon ma_client addclient "MyName"
rcon ma_client addsteam "MyName" "STEAM_x:x:xxxxxxx"
rcon ma_client setaflag "MyName" "+#"

Gdzie zamiast MyName wpisujemy swój nick. W miejscu STEAM_x:x:xxxxxxx wklejamy skopiowany SteamID.

Teraz wystarczy przeładować mapę z rcona lub wyłączyć i uruchomić ponownie serwer i będziemy mieli admina.

Admini dodają się w pliku clients.txt, który znajduje się w /cstrike/cfg/mani_admin_plugin/. Można ten plik edytować ręcznie i ustawiać odpowiednie flagi kolejnym adminom.

Quake Sounds

Aby włączyć lub wyłączyć Quake Sounds należy edytować plik mani_quake_sounds.cfg i edytować następującą komendę:

mani_quake_sound 0 // 1 - włącza, 2 - wyłącza

Jeżeli dźwięki mimo to nie działają, upewniamy się, że w pliku mani_server.cfg jest dopisana linijka:

exec mani_quake_sounds.cfg

Dodatkowo należy sprawdzić czy rzeczywiście pliki są na serwerze. Katalog /cstrike/sounds/quake/. Jeżeli nie ma, a chcemy mieć dźwięki na swoim serwerze można je pobrać stąd: download

Ostatnią rzeczą, którą należy sprawdzić to czy w katalogu /cstrike/cfg/mani_admin_plugin posiadamy plik quakesoundlist.txt. Jeżeli nie, tworzymy go i wklejamy do niego następującą treść:

zaznacz i skopiuj (ctrl+v)

"firstblood"    quake/firstblood.mp3
"humiliation"   quake/humiliation.mp3
"multikill"     quake/multikill.mp3
"monsterkill"   quake/monsterkill.mp3
"ultrakill"     quake/ultrakill.mp3
"godlike"       quake/godlike.mp3
"headshot"      quake/headshot.mp3
"dominating"    quake/dominating.mp3
"holyshit"      quake/holyshit.mp3
"killingspree"  quake/killingspree.mp3
"ludicrouskill" quake/ludicrouskill.mp3
"prepare"       quake/prepare.mp3
"rampage"       quake/rampage.mp3
"unstoppable"   quake/unstoppable.mp3
"wickedsick"    quake/wickedsick.mp3
"teamkiller"    quake/teamkiller.mp3

2. SourceMod (top)

Dodawanie admina (Sposób pierwszy - admins.cfg)

Uwaga: Przed dodaniem admina należy usunąć całą zawartość pliku admins.cfg. Schemat, który się tam znajduje jest tylko przykładowy i jeżeli dodajesz pierwszy raz admina możesz sobie nie poradzić z usunięciem go z komentarza, w którym jest zawaraty.

Schemat dodawania wygląda następująco:

zaznacz i skopiuj (ctrl+v)

Admins
{
"TwójNick"
        {
                "auth"                  "steam"
                "identity"              "STEAM_0:0:xxxxxxxx"
                "flags"                 "abcdef"
        }
}

Gdzie TwójNick" zamieniasz na swój nick z gry.

Wpis "auth" oznacza sposób logowania. W przykładzie jest "steam", czyli na SteamID. Są jeszcze dwa: "name" oraz "ip". W pierwszym przypadku gdy logowania ma się odbywać na nick i hasło, w drugim natomiast gdy admin przydzielany jest na ip.

Wpis "identity" określa identyfikator admina. Jest to albo SteamID w przypadku "auth" "steam", Nick w przypadku "auth "name" lub ip w przypadku "auth" "ip".

Wpis "flags" to flagi przydzielone adminowi. Możemy przydzielić następujące flagi (kolejne numery alfabetu):

NAZWA                  FLAGA                    OPIS

"reservation"           "a"                     //Reserved slots
"generic"               "b"                     //Generic admin, required for admins
"kick"                  "c"                     //Kick other players
"ban"                   "d"                     //Banning other players
"unban"                 "e"                     //Removing bans
"slay"                  "f"                     //Slaying other players
"changemap"             "g"                     //Changing the map
"cvars"                 "h"                     //Changing cvars
"config"                "i"                     //Changing configs
"chat"                  "j"                     //Special chat privileges
"vote"                  "k"                     //Voting
"password"              "l"                     //Password the server
"rcon"                  "m"                     //Remote console
"cheats"                "n"                     //Change sv_cheats and related commands

"custom1"               "o"
"custom2"               "p"
"custom3"               "q"
"custom4"               "r"
"custom5"               "s"
"custom6"               "t"

"root"                  "z"                     //Pełen dostęp (tylko dla zaufanych adminów)

Dodatkowe wpisy to "password", który pozwala na ustalenie hasła w przypadku dodania admina na nick i hasło. Przykład:

zaznacz i skopiuj (ctrl+v)

Admins
{
"TwójNick"
        {
                "auth"                  "name"
                "identity"              "TwójNick"
                "flags"                 "abcdef"
                "password"              "HASLO"
        }
}

oraz wpis "groups", który pozwala na stworzenie grup adminów o określonych przywilejach. Więcej na ten temat znajduje się w samym pliku admins.cfg

Dodawanie admina (Sposób drugi - admins_simple.ini)

Najpierw wchodzimy do katalogu /cstrike/addons/sourcemod/configs/

Edytujemy plik admins-simple.ini i korzystamy z jednego z trzech sposobów dodania admina

zaznacz i skopiuj (ctrl+v)


"STEAM_0:X:XXX"		"bce"
"!X.X.X.X"		"99:z"
"nick"			"abc"	"hasło"

Jak widać schemat dodawania jest bardzo prosty. Mianowicie:

"sposób (steamid/ip/nick+hasło)"		"uprawnienia (flagi)"		"hasło"

Flagi zastosowane powyżej są przykładowe, a pełna ich lista znajduje się w tym samym folderze w pliku admin_levels.cfg

W przypadku dodania nick+hasło należy przed wejściem na serwer wpisać w konsoli lub w konfigu:

zaznacz i skopiuj (ctrl+v)

setinfo _password "hasło"

Więcej informacji na temat dodawania adminów znajduje się w samym pliku admins_simmple.ini. Wszelkie nowe dodania należy dopisywać od nowej linijki na samym dole pliku. Należy również pamiętać, że wszelkie wpisy poprzedzone dwoma slashami: // to komentarze i nie są czytane przez serwer.

3. Aktualizacja serwera

Serwery na silniku Source posiadają parametr startowy, który umożliwia automatyczną aktualizację. Jest to:

-autoupdate

Posiadając ten parametr serwer będzie automatycznie aktualizowany po każdym ponownym uruchomieniu.

Jeśli nie posiadamy tego parametru, a nasz serwer jest nieaktualny, należy wykonać następujące czynności.

  1. Proszę wejść do zakładki "Twoje serwery" w panelu administracyjnym.
  2. Następnie, po wybraniu serwera, który ma zostać zaktualizowany, proszę wybrać z menu "Konfiguracja serwera".
  3. W dolnej części strony znajduje się edycja polecenia startowego.
  4. W polu edycji polecenia startowego, za wpisem odnoszącym się do mapy proszę zrobić spację i dopisać parametr:
    -autoupdate
    Po czym zatwierdzić zmianę.
     
  5. Następnie należy zrestartować serwer i poczekać na status "Uruchomiony".
  6. Powyższą czynność powtórzyć dwukrotnie. Za każdym razem czekając, aż status serwera będzie "Uruchomiony". Po jednym z restartów powinna uruchomić się właściwa aktualizacja, która może potrwać kilka minut. W tym czasie status serwera będzie cały czas sprawdzany.

Kategorie FAQ

Ogólne

  1. Indeks FAQ
  2. Amxbans - Poradnik instalacji Amxbans
  3. Bezpieczeństwo - Wskazówki oraz porady dotyczące bezpieczeństwa konta
  4. Diagnoza
  5. FastDL
  6. FTP
  7. Konsola
  8. phpBB2 by Przemo - Poradnik korzystania z phpBB2 by Przemo
  9. Portfel
  10. Przewodnik po panelu
  11. Psychostats - Poradnik korzystania z Psychostats
  12. Sklep
  13. SourceBans - Poradnik instalacji SourceBans
  14. Sprawdzam
  15. Status
  16. TeamSpeak 3 - Poradnik korzystania z serwerów TS3
  17. Terraria
  18. Wsparcie techniczne - Jak funkcjonuje dział wsparcia technicznego
  19. xferlog
  20. Zmiana - Zmiana parametrów serwera.

FAQ serwerów gier

  1. Battlefield 2142
  2. BungeeCord
  3. Call of Duty 2
  4. Call of Duty 4
  5. Call of Duty: World at War
  6. Counter-Strike 1.6
  7. Counter-Strike: Global Offensive
  8. Counter-Strike: Source - tu jesteś
  9. Enemy Territory
  10. Factorio
  11. GOTV
  12. HLTV
  13. Minecraft
  14. Mumble
  15. Palworld
  16. Rust
  17. Team Fortress 2
  18. Unturned
  19. Valheim

Kontakt

Przejdź do strony kontaktowej

Uwaga

Mimo dołożenia wszelkich starań o aktualność informacji niektóre informacje w FAQ mogą być nieaktualne. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z nami. Aktualnych informacji udzielamy za pośrednictwem zakładki "Pomoc" w panelu, mailowo lub telefonicznie.