Diagnoza

Przed rozpoczęciem lektury tego poradnika prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:

WAŻNE!

  1. Naszą jedyną intencją jest udzielenie pomocy klientowi.
  2. Wykonanie pomiarów diagnostycznych jest obowiązkiem klienta podczas zgłaszania problemów niestabilności.
  3. Zawsze wykonujemy pomiary diagnostyczne również z naszej strony i sprawdzamy czy po naszej stronie wszystko działa poprawnie (wszystkie nasze jednostki i sieć są objęte monitoringiem).
  4. Nie zawsze jest możliwe zdiagnozowanie problemu od razu lub bez dodatkowych pomiarów i informacji ze strony klienta.
  5. W związku z powyższym prośba o wykonanie takich pomiarów przez klienta z naszej strony jest zawsze uzasadniona i ma na celu skuteczne udzielenie klientowi pomocy, ponieważ nasza uwaga musi obejmować serwery wszystkich klientów.
  6. Zwracamy uwagę, że problemy niestabilności mogą mieć różne podłoże i zależą od bardzo wielu czynników, zarówno tych, które zależą od klienta lub hostingu, ale także zewnętrznych, od nas niezależnych. Podczas analizy zgłoszeń bierzemy pod uwagę wszystkie możliwości.

Przed zgłoszeniem problemu

  1. Upewnij się czy problem występuje również po uruchomieniu serwera bez modyfikacji.
  2. Porównaj swoje opóźnienie sieciowe na serwerze do graczy posiadających inne łącze.
  3. Sprawdź czy nie dochodzi do niestabilności na trasie sieciowej,.
  4. Wykonaj zrzut ekranu (screenshot) potrzebnych informacji oraz pomiary opisane poniżej i prześlij do nas.

Pomiary diagnostyczne

Pamiętaj, aby wykonywać pomiary tylko wtedy gdy na serwerze dochodzi do niestabilności. Wykonanie ich podczas poprawnej pracy serwera nie pozwoli na ustalenie źródła problemu.

1. Zrzut ekranu (screenshot) tabeli wyników, opóźnień i parametrów sieciowych.

Postaraj się wykonać zrzut ekranu tabeli wyników z widocznymi opóźnieniami co najmniej kilku graczy. Jeżeli masz taką możliwość włącz widok parametrów sieciowych (np. net_graph).

Zrzut ekranu z gry możesz wykonać w prosty sposób np. programem FRAPS (Shareware). W tym celu po uruchomieniu programu należy podczas gry użyć klawisza F10. Screenshot zapisze się domyślnie do katalogu, w którym został zainstalowany program. Warto następnie zmienić plik na format .jpg (najprościej otworzyć plik Paint-em i zapisać jako .jpg). Taki plik można załączyć bezpośrednio do maila lub wrzucić na darmowy hosting zdjęć np. tutaj i przesłać nam linka. Steam umożliwia wykonanie zrzutu ekranu klawiszem F12 i wygenerowanie publicznego odnośnika.

2. Trasa sieciowa

Pomiar pozwoli sprawdzić czy na trasie sieciowej do serwera (w dowolnym jego punkcie) nie dochodzi do niestabilności. To nie jest pomiar tylko Twojego łącza, ale całej trasy sieciowej, dlatego ten pomiar należy wykonać także wtedy, gdy niestabilności występują u wszystkich graczy na serwerze.

  1. Pobierz program WinMTR dla odpowiedniej architektury systemu: pobierz
  2. Uruchom program WinMTR jako administrator
  3. W polu "Host" wpisz adres IP swojego serwera bez portu. Np. 193.33.177.12
  4. Kliknij "Start". W tabeli programu powinna pojawić się lista hostów, przez które prowadzone jest połączenie do serwera.
  5. Poczekaj aż przy pierwszym hoście w rubryce "Sent" wartość pola przekroczy 200
  6. Kliknij "Stop", a następnie "Copy Text to clipboard"
  7. Wejdź na stronę pastebin.com i kliknij na dużym białym polu prawym przyciskiem myszy i wklej.
  8. Oznacz wklejkę jako prywatną i kliknij "Wklej"
  9. Po przeładowaniu strony skopiuj z pasku adresu przeglądarki odnośnik (link) do strony z wklejonym wynikiem

3. Diagnostyka serwera Counter-Strike 1.6 (HLDS) oraz serwerów na silniku Source (SRCDS)

Zapoznaj się z informacjami zawartymi na tej stronie. Jeżeli nie okażą się pomocne wykonaj czynności opisane w punkcie 1. i 2. oraz poniższe, a zebrane materiały wraz ze zrozumiałem opisem problemu prześlij na adres wsparcia technicznego (support@pukawka.pl) lub załącz do korespondencji w panelu.

Jeżeli jesteś posiadaczem serwera Counter-Strike 1.6, bardzo pomocne dla nas są wyniki dwóch komend, które można skopiować bezpośrednio z konsoli do pliku tekstowego.

Uwaga: poniższe komendy wykonuje się z poziomu konsoli w grze (dlatego posiadają prefiks "rcon"). Można je także wykonać z poziomu konsoli w panelu, ale wtedy wpisujemy je bez prefiksu "rcon"). W konsoli w grze zawsze należy używać prefiksu "rcon", ponieważ w innym wypadku konsola pokaże informacje o komputerze gracza, a nie serwerze.

rcon stats

Powyższą komendę należy powtarzać przynajmniej 10 razy cyklicznie co kilka sekund. Każda komenda to jeden pomiar. Wyniki co najmniej 10-ciu pomiarów należy zaznaczyć w konsoli, następnie kliknąć na zaznaczeniu prawym przyciskiem gryzonia i wybrać "Kopiuj". Teraz można zminimalizować grę ( ALT+TAB ) i wkleić skopiowane informacje do notatnika, następnie zapisać do pliku tekstowego i załączyć do maila.

rcon status

Tę komendę wystarczy wywołać raz.

Dzięki tej komendzie możemy sprawdzić opóźnienia sieciowe graczy, a także ich połączenia dzięki podanym adresom IP. Tę komendę wystarczy wpisać tylko raz i postąpić analogicznie do powyższego przykładu.

Kategorie FAQ

Ogólne

  1. Indeks FAQ
  2. Amxbans - Poradnik instalacji Amxbans
  3. Bezpieczeństwo - Wskazówki oraz porady dotyczące bezpieczeństwa konta
  4. Diagnoza - tu jesteś
  5. FastDL
  6. FTP
  7. Konsola
  8. phpBB2 by Przemo - Poradnik korzystania z phpBB2 by Przemo
  9. Portfel
  10. Przewodnik po panelu
  11. Psychostats - Poradnik korzystania z Psychostats
  12. Sklep
  13. SourceBans - Poradnik instalacji SourceBans
  14. Sprawdzam
  15. Status
  16. TeamSpeak 3 - Poradnik korzystania z serwerów TS3
  17. Terraria
  18. Wsparcie techniczne - Jak funkcjonuje dział wsparcia technicznego
  19. xferlog
  20. Zmiana - Zmiana parametrów serwera.

FAQ serwerów gier

  1. Battlefield 2142
  2. BungeeCord
  3. Call of Duty 2
  4. Call of Duty 4
  5. Call of Duty: World at War
  6. Counter-Strike 1.6
  7. Counter-Strike: Global Offensive
  8. Counter-Strike: Source
  9. Enemy Territory
  10. Factorio
  11. GOTV
  12. HLTV
  13. Minecraft
  14. Mumble
  15. Palworld
  16. Rust
  17. Team Fortress 2
  18. Unturned
  19. Valheim

Kontakt

Przejdź do strony kontaktowej

Uwaga

Mimo dołożenia wszelkich starań o aktualność informacji niektóre informacje w FAQ mogą być nieaktualne. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z nami. Aktualnych informacji udzielamy za pośrednictwem zakładki "Pomoc" w panelu, mailowo lub telefonicznie.