Na tej stronie znajdziesz następujące informacje:
Posiadacze Steama powinni używać sposobu dodawania admina na SteamID. Najlepiej skorzystać w tym celu ze specjalnego kreatora. Do pobrania stąd:
http://hosted.filefront.com/HotSauceKleos/
Należy pobrać plik o nazwie ClientsCreatorToolv2.1.zip
Po uruchomieniu programu powinien on sam ustalić nasz SteamID. Wystarczy teraz wpisać swój nick i wcisnąć enter. W miejscu, w którym rozpakowaliśmy program pojawi się nowy plik o nazwie clients.txt
Plik należy wgrać na FTP serwera do katalogu /cstrike/cfg/mani_admin_plugin/
Dokumentację Mani Admin Pluginu ze zbiorem wszystkich komend znajdziecie na dwóch poniższych stronach.
http://www.mani-admin-plugin.com/mani_admin_plugin/documentation/index.php (ENG)
http://hlds.pl/Mani_Admin_Plugin (POL)
Prostym sposobem na dodanie admina jest wpisanie trzech komend z rcona.
Po wejściu na serwer i zalogowaniu się na rcona wpisujemy w konsoli kolejno:
status
Stąd kopiujemy (zaznaczamy i wciskamy CTRL+V) swój SteamID, który będzie nam potrzeby dalej. Następnie wykonujemy kolejno następujące polecenia z poziomu konsoli rcona:
rcon ma_client addclient "MyName" rcon ma_client addsteam "MyName" "STEAM_x:x:xxxxxxx" rcon ma_client setaflag "MyName" "+#"
Gdzie zamiast MyName wpisujemy swój nick. W miejscu STEAM_x:x:xxxxxxx wklejamy skopiowany SteamID.
Teraz wystarczy przeładować mapę z rcona lub wyłączyć i uruchomić ponownie serwer i będziemy mieli admina.
Admini dodają się w pliku clients.txt, który znajduje się w /cstrike/cfg/mani_admin_plugin/. Można ten plik edytować ręcznie i ustawiać odpowiednie flagi kolejnym adminom.
Aby włączyć lub wyłączyć Quake Sounds należy edytować plik mani_quake_sounds.cfg i edytować następującą komendę:
mani_quake_sound 0 // 1 - włącza, 2 - wyłącza
Jeżeli dźwięki mimo to nie działają, upewniamy się, że w pliku mani_server.cfg jest dopisana linijka:
exec mani_quake_sounds.cfg
Dodatkowo należy sprawdzić czy rzeczywiście pliki są na serwerze. Katalog /cstrike/sounds/quake/. Jeżeli nie ma, a chcemy mieć dźwięki na swoim serwerze można je pobrać stąd: download
Ostatnią rzeczą, którą należy sprawdzić to czy w katalogu /cstrike/cfg/mani_admin_plugin posiadamy plik quakesoundlist.txt. Jeżeli nie, tworzymy go i wklejamy do niego następującą treść:
zaznacz i skopiuj (ctrl+v)
"firstblood" quake/firstblood.mp3
"humiliation" quake/humiliation.mp3
"multikill" quake/multikill.mp3
"monsterkill" quake/monsterkill.mp3
"ultrakill" quake/ultrakill.mp3
"godlike" quake/godlike.mp3
"headshot" quake/headshot.mp3
"dominating" quake/dominating.mp3
"holyshit" quake/holyshit.mp3
"killingspree" quake/killingspree.mp3
"ludicrouskill" quake/ludicrouskill.mp3
"prepare" quake/prepare.mp3
"rampage" quake/rampage.mp3
"unstoppable" quake/unstoppable.mp3
"wickedsick" quake/wickedsick.mp3
"teamkiller" quake/teamkiller.mp3
Uwaga: Przed dodaniem admina należy usunąć całą zawartość pliku admins.cfg. Schemat, który się tam znajduje jest tylko przykładowy i jeżeli dodajesz pierwszy raz admina możesz sobie nie poradzić z usunięciem go z komentarza, w którym jest zawaraty.
Schemat dodawania wygląda następująco:
zaznacz i skopiuj (ctrl+v)
Admins
{
"TwójNick"
{
"auth" "steam"
"identity" "STEAM_0:0:xxxxxxxx"
"flags" "abcdef"
}
}
Gdzie TwójNick" zamieniasz na swój nick z gry.
Wpis "auth" oznacza sposób logowania. W przykładzie jest "steam", czyli na SteamID. Są jeszcze dwa: "name" oraz "ip". W pierwszym przypadku gdy logowania ma się odbywać na nick i hasło, w drugim natomiast gdy admin przydzielany jest na ip.
Wpis "identity" określa identyfikator admina. Jest to albo SteamID w przypadku "auth" "steam", Nick w przypadku "auth "name" lub ip w przypadku "auth" "ip".
Wpis "flags" to flagi przydzielone adminowi. Możemy przydzielić następujące flagi (kolejne numery alfabetu):
NAZWA FLAGA OPIS "reservation" "a" //Reserved slots "generic" "b" //Generic admin, required for admins "kick" "c" //Kick other players "ban" "d" //Banning other players "unban" "e" //Removing bans "slay" "f" //Slaying other players "changemap" "g" //Changing the map "cvars" "h" //Changing cvars "config" "i" //Changing configs "chat" "j" //Special chat privileges "vote" "k" //Voting "password" "l" //Password the server "rcon" "m" //Remote console "cheats" "n" //Change sv_cheats and related commands "custom1" "o" "custom2" "p" "custom3" "q" "custom4" "r" "custom5" "s" "custom6" "t" "root" "z" //Pełen dostęp (tylko dla zaufanych adminów)
Dodatkowe wpisy to "password", który pozwala na ustalenie hasła w przypadku dodania admina na nick i hasło. Przykład:
zaznacz i skopiuj (ctrl+v)
Admins
{
"TwójNick"
{
"auth" "name"
"identity" "TwójNick"
"flags" "abcdef"
"password" "HASLO"
}
}
oraz wpis "groups", który pozwala na stworzenie grup adminów o określonych przywilejach. Więcej na ten temat znajduje się w samym pliku admins.cfg
Najpierw wchodzimy do katalogu /cstrike/addons/sourcemod/configs/
Edytujemy plik admins-simple.ini i korzystamy z jednego z trzech sposobów dodania admina
zaznacz i skopiuj (ctrl+v)
"STEAM_0:X:XXX" "bce"
"!X.X.X.X" "99:z"
"nick" "abc" "hasło"
Jak widać schemat dodawania jest bardzo prosty. Mianowicie:
"sposób (steamid/ip/nick+hasło)" "uprawnienia (flagi)" "hasło"
Flagi zastosowane powyżej są przykładowe, a pełna ich lista znajduje się w tym samym folderze w pliku admin_levels.cfg
W przypadku dodania nick+hasło należy przed wejściem na serwer wpisać w konsoli lub w konfigu:
zaznacz i skopiuj (ctrl+v)
setinfo _password "hasło"
Więcej informacji na temat dodawania adminów znajduje się w samym pliku admins_simmple.ini. Wszelkie nowe dodania należy dopisywać od nowej linijki na samym dole pliku. Należy również pamiętać, że wszelkie wpisy poprzedzone dwoma slashami: // to komentarze i nie są czytane przez serwer.
Serwery na silniku Source posiadają parametr startowy, który umożliwia automatyczną aktualizację. Jest to:
-autoupdate
Posiadając ten parametr serwer będzie automatycznie aktualizowany po każdym ponownym uruchomieniu.
Jeśli nie posiadamy tego parametru, a nasz serwer jest nieaktualny, należy wykonać następujące czynności.
-autoupdate
Po czym zatwierdzić zmianę.Mimo dołożenia wszelkich starań o aktualność informacji niektóre informacje w FAQ mogą być nieaktualne. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z nami. Aktualnych informacji udzielamy za pośrednictwem zakładki "Pomoc" w panelu, mailowo lub telefonicznie.
Masz propozycje do działu FAQ? Napisz do nas | © 2006-2024 Pukawka.pl |