Na tej stronie znajdziesz następujące informacje:
FastDL to potoczna nazwa serwera HTTP lub FTP, którego zadaniem jest zwiększenie prędkości pobierania plików z serwerów gier (map, dźwięków, skinów, modeli).
W Pukawce darmowy serwer FastDL dołączany jest do wybranych pakietów serwerów. Sprawdź naszą ofertę, aby dowiedzieć się z jakim pakietem dołączamy FastDL.
Domyślnie serwery gier takich jak CoD2, CoD4 czy Enemy Territory mają wbudowane przez autorów gry ograniczenie prędkości pobierania, dlatego pliki z serwerów pobierają się bardzo wolno (do 20KB/s). Podobne ograniczenie mają również serwery Counter-Strike. Dlatego warto stosować FastDL.
Jak założyć FastDL?
Dla wybranych serwerów udostępniamy automatyczne FastDL. W zakładce "Konfiguracja serwera" należy utworzyć FastDL (jeżeli nie zostało już aktywowane). W panelu zostanie wyświetlony adres serwera HTTP (FastDL) w tej postaci:
http://XXXXXX.nodeNR.pukawka.pl
Gdzie XXXXXX to ID serwera, a NR to numer maszyny, na której stoi serwer.
Proszę pamiętać, że powyższy adres jest PRZYKŁADOWY. Poprawny adres znajduje się TYLKO I WYŁĄCZNIE w panelu serwera w zakładce "Konfiguracja serwera".
Powyższego adresu należy użyć w konfiguracji serwera. Jak to zrobić - o tym w dalszej części.
Gdzie są dane do FTP FastDL?
FastDL dołączone do serwerów nie posiada osobnego FTP i jest połączone z serwerem gry.
Adres serwera HTTP (FastDL) odnosi się do katalogu www na FTP serwera gry.
Czyli wszelkie pliki, które chcemy umieścić na FastDL należy wgrywać do katalogu www.
Uwaga! Na początku zrozumienie funkcjonowania FastDL może być trudne, ale w rzeczywistości jest niezwykle proste. Należy pamiętać tylko o jednym: katalog www jest odzwierciedleniem katalogu gry, dlatego wgrywając do katalogu www pliki należy zachować strukturę katalogów i plików jak w katalogu gry.
Czy FastDL działa w każdej grze?
Nie. Istnieją gry, w których FastDL nie funkcjonuje albo nie znajduje zastosowania. Np. w Minecrafcie FastDL jest niepotrzebne i nie znajduje na chwilę obecną zastosowania. Ciekawym przykładem jest również Call of Duty 2. W wersji 1.0 FastDL nie funkcjonuje, ponieważ nie było wtedy jeszcze wbudowanego "systemu" pobierania z www. Zatem w przypadku Call of Duty 2, FastDL działa tylko w wersji 1.3.
"Twórz FastDL" to funkcja panelu administracyjnego, która tworzy linki symboliczne (skróty) do folderów i plików z katalogu gry. Dzięki temu nie trzeba wgrywać plików na serwer FastDL, ponieważ wgrane do katalogu gry pliki są od razu dostępne również na serwerze HTTP.
Uwaga! Linki symboliczne mogą być niewidoczne w Edytorze plików i klientach FTP, nie oznacza to, że nie istnieją. Dlatego po każdym utworzeniu FastDL w katalogu www zostanie utworzony plik tekstowy z datą i godziną utworzenia o nazwie "FastDL Utworzone.txt". Jeśli plik jest widoczny oznacza to, że linki symboliczne zostały utworzone i wystarczy tylko ustawić adres serwera FastDL w pliku konfiguracyjnym serwera.
Należy pamiętać, że funkcja nie bierze pod uwagę wszystkich katalogów i plików serwera, tylko niektóre, przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa (niektóre katalogi zawierają pliki konfiguracyjne z hasłami rcona). Dlatego część plików w specyficznych sytuacjach nie będzie od razu dostępna na FastDL, dopóki nie zostanie ono ponowne utworzone. Dlatego zawsze po wgraniu nowych plików, gdy coś nie ściąga się odpowiednio szybko warto jeszcze raz utworzyć FastDL i ponownie sprawdzić jego konfigurację.
Lista plików i katalogów tworzonych przez funkcję dla poszczególnych gier:
Counter-Sstrike 1.6 Counter-Strike: Condition Zero: gfx maps models overviews sound sprites *.wad Counter-Strike: Source Team-Fortress 2: maps models media materials sound scripts
Uwaga! Jeśli FastDL zostanie utworzone nie będzie można nadpisać powyższych katalogów i plików w katalogu www. Jeżeli nie możesz wgrać pliku / katalogu do www oznacza to, że już istnieje i nie ma potrzeby by wgrywać go ponownie, jest już dostępny na FastDL
Niezależnie od tego czy posiadamy FastDL dołączone do serwera czy też swoje własne, konfiguracja serwera pod tym kątem odbywa się w taki sam sposób.
Wystarczy edytować plik konfiguracyjny na FTP serwera gry i dopisać adres serwera FastDL.
Serwery HLDS, np.
Counter-Sstrike 1.6
Counter-Strike: Condition Zero
Serwery SRCDS, np.
Counter-Strike: Source
Team Fortress 2
sv_allowdownload "1"
sv_downloadurl "ADRES_SERWERA_FASTDL"
PRZYKŁADOWO sv_allowdownload "1" sv_downloadurl "http://XXXXXX.nodeNR.pukawka.pl"
Call of Duty
Call of Duty: UO
Call of Duty 2 v.1.3
Call of Duty 4
Enemy Territory
Quake 3 Arena
sv_allowDownload "1"
sv_wwwDownload "1"
sv_wwwBaseURL "ADRES_SERWERA_FASTDL"
sv_wwwDlDisconnected 0
sv_wwwFallbackURL ""
PRZYKŁADOWO sv_allowDownload "1" sv_wwwDownload "1" sv_wwwBaseURL "http://XXXXXX.nodeNR.pukawka.pl" sv_wwwDlDisconnected 0 sv_wwwFallbackURL ""
MTA
Plik konfiguracyjny: ~/mods/deathmatch/mtaserver.conf
<httpdownloadurl>ADRES_SERWERA_FASTDL</httpdownloadurl>
PRZYKŁADOWO <httpdownloadurl>http://XXXXXX.nodeNR.pukawka.pl"</httpdownloadurl>"
Adres serwera FastDL zawsze odpowiada katalogowi, w którym umieszczamy pliki.
Przykładowo dla serwera FastDL dołączanego do serwerów w Pukawce:
Adres: http://XXXXXX.nodeNR.pukawka.pl odnosi się do katalogu www
Czyli: http://XXXXXX.nodeNR.pukawka.pl = www
Aktywowaliśmy lub posiadamy serwer FastDL. Zatem wchodzimy do katalogu, który mu odpowiada. Jeżeli katalog nie istnieje - tworzymy go. W przypadku serwera FastDL w Pukawce jest to katalog www, znajdujący się bezpośrednio na FTP (w pierwszym/głównym katalogu).
Przykład dla serwera Counter-Strike 1.6 (analogicznie dla serwerów CS:Source i innych na silniku HLDS oraz SRCDS)
Będąc w katalogu serwera FastDL (w naszym przykładzie jest to katalog www) tworzymy wszystkie podfoldery, które odpowiadają serwerowi gry.
W przypadku serwerów Counter-Strike 1.6 katalogiem gry jest cstrike. Zatem podobnie jak w cstrike również w katalogu www tworzymy katalogi, w których będziemy umieszczać poszczególne pliki, czyli maps, models, sprites, sound itd.
Przykładowo:
/www/maps /www/models /www/sound /www/sprites
Powiedzmy, że chcemy zainstalować na serwerze mapę cs_pukawka, które składa się z trzech plików:
maps/cs_pukawka.bsp sound/misc/cs_pukawka.wav models/player/misc/cs_pukawka.mdl
Jeżeli nie korzystamy z funkcji tworzenia FastDL i chcemy sami wgrywać pliki na FastDL musimy wgrać pliki mapy do odpowiednich katalogów i podkatalogów cstrike oraz FastDL.
Zatem wgrywamy pliki zarówno do katalogu cstrike i www, zachowując ich strukturę.
/cstrike/maps/cs_pukawka.bsp /cstrike/sound/misc/cs_pukawka.wav /cstrike/models/player/misc/cs_pukawka.mdl /www/maps/cs_pukawka.bsp /www/sound/misc/cs_pukawka.wav /www/models/player/misc/cs_pukawka.mdl
Jak widać katalog www jest odzwierciedleniem katalogu cstrike. I tak należy rozumieć FastDL.
Przykład dla serwera Call of Duty 4 (analogicznie dla serwerów innych części Call of Duty)
Będąc w katalogu serwera FastDL (w naszym przykładzie jest to katalog www) tworzymy wszystkie podfoldery, które odpowiadają serwerowi gry.
W przypadku serwerów Call of Duty 4 istnieją trzy podstawowe katalogi, które nas interesują.
/www/main /www/mods /www/usermaps
Uwaga! Nie należy wgrywać do katalogu www żadnych plików konfiguracyjnych (.cfg), ponieważ umożliwi to ich poranie i przejęcie dostępu do rcona.
Powiedzmy, że chcemy zainstalować na serwerze modyfikację Promodlive 2.11. Składa się ona z następujących plików:
LICENSE* mod.ff promod.cfg promodlive211.iwd readme.txt server_setup.txt z_custom_ruleset.iwd
Zgodnie z dokumentacją na serwerze w katalogu mods tworzymy folder promodlive211 i do niego wrzucamy te pliki.
/mods/promodlive211/
Ale to nie koniec. Trzeba je jeszcze umieścić na FastDL
Jak wspomnieliśmy - na FastDL, czyli do katalogu www, wrzucamy tylko te pliki, które powinny ściągać się z serwera.
W tym wypadku potrzebne są tylko pliki .iwd oraz mod.ff. Zatem wrzucamy je do katalogu www, ale w odpowiednich podfolerach, zachowując taką samą strukturę jak w w katalogu mods na serwerze.
/www/mods/promodlive211/mod.ff /www/mods/promodlive211/promodlive211.iwd /www/mods/promodlive211/z_custom_ruleset.iwd
Przykład dla serwera Enemy Territory
Będąc w katalogu serwera FastDL (w naszym przykładzie jest to katalog www) tworzymy wszystkie podfoldery, które odpowiadają serwerowi gry.
W Enemy Territory podstawowym katalogiem jest etmain. Oprócz niego istnieją jeszcze katalogi modyfikacji. W zależności od tego jakiej modyfikacji używamy taki katalog musimy utworzyć.
Zatem najpierw utwórzmy katalog etmain.
/www/etmain
Przykładowo:
/www/etmain/frostbite.pk3 /www/etmain/et_ice.pk3 /www/etmain/sw_goldrush_te.pk3
Do katalogu /www/etmain/ kopiujemy TYLKO I WYŁĄCZNIE pliki .pk3, czyli mapy, skiny czy dźwięki.
Oprócz tego, jeśli korzystamy z modyfikacji musimy utworzyć jeszcze katalog dla naszego moda.
Wgrywamy do niego zwykle tylko pliki .pk3
Przykłady dla różnych modyfikacji.
Jaymod:
/www/jaymod/jaymod-2.1.7.pk3
NoQuarter
/www/nq/nq_b_v1.2.9_6.pk3 /www/nq/nq_v1.2.9_3.pk3
ETPro 3.2.6
/www/etpro/etpro-3_2_6.pk3
Zawsze katalog, który tworzymy w www ma taką samą nazwę jak folder modyfikacji z głównego katalogu na FTP.
Uwaga! Nie należy wgrywać do katalogu www żadnych plików konfiguracyjnych (.cfg), ponieważ umożliwi to ich poranie i przejęcie dostępu do rcona.
Mimo dołożenia wszelkich starań o aktualność informacji niektóre informacje w FAQ mogą być nieaktualne. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z nami. Aktualnych informacji udzielamy za pośrednictwem zakładki "Pomoc" w panelu, mailowo lub telefonicznie.
Masz propozycje do działu FAQ? Napisz do nas | © 2006-2025 Pukawka.pl |