Na tej stronie znajdziesz następujące informacje:
Portfel służy do przyjmowania wpłat, które następnie wykorzystuje się do zakupu oraz późniejszego przedłużenia okresu wynajmu serwerów, a także do zakupu dodatkowych slotów lub zmiany parametrów.
Dzięki portfelowi możesz przyjmować wpłaty od znajomych i graczy co ułatwia prowadzenie składek i zrzutki na serwery. Do portfela trafiają również niewykorzystane środki z zamówień, które później możesz wykorzystać np. do przedłużenia serwerów.
Środki, które wpłacasz do portfela nazywamy punktami, których przelicznik wynosi 1 zł = 1 pkt (np. 50 gr to 0,50 pkt, a 12 zł to 12 pkt). Punkty są wirtualną walutą, która pozwala na opłacanie usług w naszym serwisie.
Czy portfel posiada jakieś ograniczenia?
Portfel funkcjonuje nieco inaczej niż np. konta bankowe i nie jest depozytem dlatego nie należy przechowywać w nim środków przez długi czas. Stan portfela nie powinien również przekraczać 200% kosztów posiadanych usług. Przeczytaj więcej o ograniczeniach portfela poniżej.
Środki do portfela możesz wpłacić na wiele sposobów. Obecnie obsługujemy następujące metody płatności:
Gdzie znajdę dane do wpłaty przelewem?
Jeżeli posiadasz możliwość przelewu online polecamy wpłatę za pośrednictwem Dotpay. Jest to serwis pośredniczący, dzięki któremu Twoja wpłata szybko do nas dotrze. W przypadku przelewu bezpośrednio na nasze konto musisz poczekać na jej zaksięgowanie. Pamiętaj o podaniu swojego loginu oraz ID konta w tytule przelewu! Aktualne dane naszego konta bankowego znajdują się tutaj.
Czy ktoś inny może wpłacić środki na moje konto?
Tak. Możesz przyjmować wpłaty od innych osób. W przypadku przelewów wystarczy, że osoba wpłacająca wpisze w tytule przelewu Twój login oraz ID konta w naszym serwisie. Wpłaty SMS-owe, Dotpay czy PayPal możesz przyjmować od innych za pośrednictwem swojego indywidualnego Widgetu płatności. Zaufanym osobom możesz również utworzyć subkonto i przyznać uprawnienie do realizowania płatności.
Jak mogę wpłacić środki z zagranicy?
Z zagranicy możesz wpłacić środki do portfela za pośrednictwem PayPal i paysafecard.
Czy mogę wysłać SMS z innego kraju niż Polska?
Niestety nie. Płatność SMS jest dostępna tylko dla użytkowników polskich sieci komórkowych
Aby kupić nowy serwer nie musisz korzystać z portfela. Obecnie umożliwiamy zakup większości serwerów wpłatami bezpośrednimi co ułatwia proces zakupu. Jeśli np. składasz się z kimś na serwer - złóż zamówienie, a następnie wpłać środki do portfela, których ilość pokryje jego koszt. Następnie w panelu zamówień możesz opłacić zamówienie środkami wpłaconymi do portfela.
Aby przedłużyć serwer wpłać środki do portfela w dowolny sposób, aby ich ilość pokryła koszt przedłużenia serwera podany w panelu. Następnie przejdź do zakładki "Przedłuż serwer" w panelu serwera i dokonaj przedłużenia. Środki w tym celu zostaną automatycznie pobrane z portfela.
W taki sam sposób jak wyżej możesz dokonać zakupu dodatkowych slotów czy np. zmienić parametry serwerów.
Portfel funkcjonuje nieco inaczej niż np. konta bankowe i nie jest depozytem dlatego nie należy przechowywać w nim środków przez długi czas. Stan portfela nie powinien również przekraczać 200% kosztów posiadanych usług.
Jak długo mogę przechowywać środki w portfelu?
Aby optymalnie dysponować środkami z portfela najlepiej po zebraniu odpowiedniej kwoty do zakupu lub przedłużenia serwera wykorzystywać je na bieżąco. Wpłacone w danym okresie środki nie powinny być przechowywane w portfelu dłużej niż przez okres miesiąca. Prosimy o bieżące wykorzystywanie środków, aby w jak najmniejszym stopniu zalegały na koncie.
Jaką ilość środków mogę maksymalnie zgromadzić w portfelu?
Staraj się przechowywać w portfelu tylko taką ilość środków, która jest potrzebna do pokrycia miesięcznych kosztów usług, aby stan portfela nie przekraczał maksymalnie 150 do 200% tych kosztów, czyli wartości wszystkich aktywnych usług i zamówień.
Powiadomimy Cię jeżeli w portfelu znajdzie się wyższa kwota i poprosimy o wykorzystanie środków np. na zakup lub przedłużenie serwerów, aby stan portfela utrzymywał się na rozsądnym poziomie. Nadmiar środków możesz także przekazać innemu użytkownikowi w naszym serwisie dzięki funkcji transferu środków w portfelu.
Kierujemy się indywidualnym podejściem do każdego klienta dlatego jeżeli posiadasz specyficzne plany zakupu usług i zależy Ci na większej swobodzie w przechowywaniu środków w portfelu skontaktuj się z naszym biurem obsługi klienta celem indywidualnych ustaleń w tym zakresie.
Widget jest funkcją, która pozwala na przyjmowanie płatności do portfela od innych osób, np. znajomych lub graczy serwerów. Możesz umieścić Widget na swojej stronie lub przekazać odnośnik do niego, aby umożliwić innym wpłacanie środków na Twoje konto SMS-ami, poprzez Dotpay lub PayPal.
Odnośnik do Widgetu oraz jego kod znajdziesz w menu "Portfel" -> "Widget płatności".
Opcja publicznego stanu portfela jest przeznaczona dla osób chcących wstawić na swoją stronę internetową bądź forum, w formie graficznej lub tekstowej, stan swojego konta. Włączenie tej opcji umożliwi każdemu sprawdzenie stanu Twojego portfela, jednak w dowolnym momencie możesz zaprzestać publikacji i ją wyłączyć. Funkcja jest dostępna w głównym menu "Portfel".
API umożliwia realizację wpłat do portfela przy użyciu kodów SMS w oparciu o metodę GET w protokole HTTP. To pozwala na stworzenie własnej aplikacji, dzięki której można przyjmować płatności SMS użytkowników bezpośrednio do portfela na swoim koncie. Dokumentacja API znajduje się w menu "Portfel" -> "SMS API"
Funkcja umożliwia przekazanie części środków innemu użytkownikowi serwisu Pukawka.pl. Transfer jest potwierdzany SMS-em, a jego maksymalna wartość zależy od obowiązujących limitów, które widnieją w panelu transferów.
Funkcja umożliwia przekazanie serwerów innemu użytkownikowi serwisu Pukawka.pl. Wymaga podania loginu oraz ID konta użytkownika, a także potwierdzenia SMS-em.
Usunięcie serwera i zwrot punktów do portfela jest możliwy po kontakcie z BOK w i tylko sytuacji jeżeli do zakończenia wynajmu serwera pozostało więcej niż 31 dni
Zwrot jest obciążony 40% prowizją z naszej strony.
Powyższe zasady wynikają z rachunku ekonomicznego, w którym przy dużej skali zwrotów zostajemy z wykupionymi zasobami na utrzymanie serwerów, a za następne musimy dodatkowo płacić. Niestety nikt nie zwróci nam kosztów wykupionych zasobów, wobec czego jest to dla nas bardzo realna strata.
Tam, gdzie jest możliwe usunięcie serwera i zwrot punktów, chętnie służymy pomocą po kontakcie z naszym Biurem Obsługi Klienta
Mimo dołożenia wszelkich starań o aktualność informacji niektóre informacje w FAQ mogą być nieaktualne. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z nami. Aktualnych informacji udzielamy za pośrednictwem zakładki "Pomoc" w panelu, mailowo lub telefonicznie.
Masz propozycje do działu FAQ? Napisz do nas | © 2006-2024 Pukawka.pl |