Przed rozpoczęciem lektury tego poradnika prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją:
Pamiętaj, aby wykonywać pomiary tylko wtedy gdy na serwerze dochodzi do niestabilności. Wykonanie ich podczas poprawnej pracy serwera nie pozwoli na ustalenie źródła problemu.
Postaraj się wykonać zrzut ekranu tabeli wyników z widocznymi opóźnieniami co najmniej kilku graczy. Jeżeli masz taką możliwość włącz widok parametrów sieciowych (np. net_graph).
Zrzut ekranu z gry możesz wykonać w prosty sposób np. programem FRAPS (Shareware). W tym celu po uruchomieniu programu należy podczas gry użyć klawisza F10. Screenshot zapisze się domyślnie do katalogu, w którym został zainstalowany program. Warto następnie zmienić plik na format .jpg (najprościej otworzyć plik Paint-em i zapisać jako .jpg). Taki plik można załączyć bezpośrednio do maila lub wrzucić na darmowy hosting zdjęć np. tutaj i przesłać nam linka. Steam umożliwia wykonanie zrzutu ekranu klawiszem F12 i wygenerowanie publicznego odnośnika.
Pomiar pozwoli sprawdzić czy na trasie sieciowej do serwera (w dowolnym jego punkcie) nie dochodzi do niestabilności. To nie jest pomiar tylko Twojego łącza, ale całej trasy sieciowej, dlatego ten pomiar należy wykonać także wtedy, gdy niestabilności występują u wszystkich graczy na serwerze.
Zapoznaj się z informacjami zawartymi na tej stronie. Jeżeli nie okażą się pomocne wykonaj czynności opisane w punkcie 1. i 2. oraz poniższe, a zebrane materiały wraz ze zrozumiałem opisem problemu prześlij na adres wsparcia technicznego (support@pukawka.pl) lub załącz do korespondencji w panelu.
Jeżeli jesteś posiadaczem serwera Counter-Strike 1.6, bardzo pomocne dla nas są wyniki dwóch komend, które można skopiować bezpośrednio z konsoli do pliku tekstowego.
Uwaga: poniższe komendy wykonuje się z poziomu konsoli w grze (dlatego posiadają prefiks "rcon"). Można je także wykonać z poziomu konsoli w panelu, ale wtedy wpisujemy je bez prefiksu "rcon"). W konsoli w grze zawsze należy używać prefiksu "rcon", ponieważ w innym wypadku konsola pokaże informacje o komputerze gracza, a nie serwerze.
rcon stats
Powyższą komendę należy powtarzać przynajmniej 10 razy cyklicznie co kilka sekund. Każda komenda to jeden pomiar. Wyniki co najmniej 10-ciu pomiarów należy zaznaczyć w konsoli, następnie kliknąć na zaznaczeniu prawym przyciskiem gryzonia i wybrać "Kopiuj". Teraz można zminimalizować grę ( ALT+TAB ) i wkleić skopiowane informacje do notatnika, następnie zapisać do pliku tekstowego i załączyć do maila.
rcon status
Tę komendę wystarczy wywołać raz.
Dzięki tej komendzie możemy sprawdzić opóźnienia sieciowe graczy, a także ich połączenia dzięki podanym adresom IP. Tę komendę wystarczy wpisać tylko raz i postąpić analogicznie do powyższego przykładu.
Mimo dołożenia wszelkich starań o aktualność informacji niektóre informacje w FAQ mogą być nieaktualne. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z nami. Aktualnych informacji udzielamy za pośrednictwem zakładki "Pomoc" w panelu, mailowo lub telefonicznie.
Masz propozycje do działu FAQ? Napisz do nas | © 2006-2025 Pukawka.pl |